Książki o Modzie i Urodzie | Wishlist

środa, 9 marca 2016
Witajcie! Ostatnio sporo mówi się o książkach pisanych przez vlogerki, blogerki, wszelkie modowe guru. Nie tylko takie związane z urodą, ale przede wszystkim modą, nabrałam przez to ochoty na zapoznanie się bliżej z kilkoma pozycjami. Lista ta będzie bardzo subiektywna, ponieważ znajdą się tutaj jedynie pozycje, które sama chciałabym przeczytać. Z tego powodu nie będzie tu żadnej książki o makijażu - po książce Tajniki Makijażu doszłam do wniosku, że w tym temacie wiem już na tyle dużo, że książki nie przekażą mi zbyt wiele i zdecydowanie lepszym źródłem nauki dla mnie będzie YouTube. Za to pojawi się sławna ostatnio książka o pielęgnacji - do tej pory trochę lekceważyłam tę kwestię i chętnie się w nią zagłębię. Nie zabraknie też poradników modowych. Tu akurat mam ogromne zapotrzebowanie na dobre rady. Co raz więcej mówi się o minimalizmie, przemyślanym budowaniu swojej szafy i modowych rewolucjach w garderobach Polskich kobiet... a ja nadal zakładam na siebie to, co akurat wpadnie mi w ręce, a moja szafa pęka w szwach od niepasujących do siebie ubrań, za to jeśli chodzi o modową bazę... to coś takiego w mojej szafie nie istnieje! Jeśli jesteście ciekawe na jakie pozycje zwróciłam swoją uwagę to zapraszam do dalszej części posta!


1. Sekrety Urody Koreanek. Elementarz pielęgnacji.

Książka napisana przez Charlotte Cho, która na własnym przykładzie pokazuje, że piękna cera nie zależy od genów, a od prawidłowej pielęgnacji. W książce przedstawione są nam proste i niezawodne sposoby na doprowadzenie swojej skóry do takiego stanu by olśniewała z daleka. 
Brzmi fajnie, prawda? Ja już najmłodsza nie jestem i myślę, że to najwyższy czas zaprzyjaźnić się ze swoją skórą. W moim wieku pomału muszę oczekiwać pierwszej zmarszczki, a przecież żadna kobieta nie czeka na ten moment z radością.


2. Slow Fashion. Modowa Rewolucja

Joanna Glogaza W książce przekonuje, że każdy ma swój niepowtarzalny styl, który powinien pielęgnować zamiast zakrywać go ciuchami-klonami wymienianymi zgodnie ze zmieniającymi się co sezon trendami. A kupując mniej można wyglądać dużo lepiej. 
Po raz kolejny brzmi fajnie. Co raz więcej się mówi o Slow Fashion więc myślę, że ta pozycja może być warta przeczytania. Zwłaszcza, że opinie o tej książce są wyjątkowo dobre.

3. Elementarz Stylu

Książka pozwala zrozumieć, że styl i elegancja są dla każdego, kto gotów jest zaakceptować kilka uniwersalnych zasad. Pełno w niej interesujących obserwacji i praktycznych uwag wynikających również z życiowych doświadczeń autorki.
Jakby nie było Kasia Tusk jest chyba najpopularniejszą modową blogerką w Polsce, także przeczytanie tej książki staje się niemal obywatelskim obowiązkiem. Co prawda opinie o niej są bardzo różne i sporo negatywnych opinii na jej temat przeczytałam w internecie, mimo to, sięgnę po tę książkę z czystej ciekawości.

4. Twój Modowy Notatnik

Adam Gutowski jest stylistą i dziennikarzem modowym. Wypromował w Polsce zawód stylisty i jako pierwszy go wykonywał. Prowadził działy mody w magazynach: Twój styl, Playboy, Cosmopolitan, Glamour.
Najnowsza pozycja, podobno obowiązkowa na półce każdej kobiety. Tu opinii o książce nie znajdziemy za wiele, ale sama osoba autora jest wystarczającym powodem by tym poradnikiem się zainteresować. Dodatkowo to jedyna pozycja na liście napisana przez mężczyznę. Nie wiem jak do was, ale do mnie w babskich sprawach bardziej przemawiają męskie rady. Tak paradoksalnie. 

5. Love Style Live

Garance Dore jest nazywana przez "New York Times" strażniczką stylu. Jak sama mówi, kiedyś moda była dla niej ucieczką od codzienności, dziś jest kluczem do niej. Odkrywa, że wszędzie na świecie, w Paryżu czy w Nowym Jorku, styl niezmiennie sprowadza się do jednego pytania: Co sprawia, że człowiek czuje się piękny?
Co do tej książki nie jestem jeszcze przekonana. Co prawda poleciły je dwie dziewczyny, których styl podziwiam, ale nie jest to chyba typowy poradnik. Niekoniecznie chcę się zagłębiać w istotę egzystencji podczas wybierania odpowiedniego kroju żakietu na daną okazję więc jeszcze się zastanowię. 

6. Jak wyglądać olśniewająco

Dzięki tej książce poznasz praktyczne informacje dotyczące kosmetyków, mody i urody, dowiesz się, jak wyszukiwać odpowiedniki najbardziej luksusowych kosmetyków świata, odkryjesz tajniki urody gwiazd uznawanych za ikony stylu i dowiesz się, jak osiągnąć podobny efekt oraz nauczysz się dobierać sezonowe trendy do swojego charakteru i stylu
W sumie książka o wszystkim, co budzi lekko moje podejrzenia. Ma jednak rewelacyjne opinie nie tylko zwykłych czytelników, ale także Polskich specjalistów do spraw mody i urody. Książka zdaje sie mieć potencjał, do tego sama autorka wzbudza moją ciekawość, toteż prędzej czy później przekonam sie osobiście czy potencjał książki został wykorzystany. 

7. Po drugiej stronie lustra. Jak być ubraną a nie przebraną.

Agata Dominik zna rzeczywistość polskich kobiet – pełne szafy, pusty portfel i wieczny dylemat – w co się ubrać? Jej książka jest przewodnikiem po świecie sylwetek, fasonów, kolorów i zakupów. Autorka krok po kroku pokazuje, jak wyglądać świetnie, nie wydając przy tym fortuny. Robi porządek najpierw w głowie, a dopiero potem w szafie. 
Tu skusił mnie sam tytuł chociaż opis książki też wydaje się ciekawy - obiecują porządek w głowie? Jestem na tak! Co do tytułu to czy ktoś z Was ma jeszcze tak, że jak ubierze się fajnie to czuje, że to zupełnie nie pasuje? Ja bardzo często czuję się tak "przebrana" i mam wrażenie, że cały świat to widzi. Chętnie pozbędę się tego uczucia.



Chętnie tez poznam Wasze opinie o tych ksiązkach jeśli je czytałyście. A może któraś z Was czytała inna książkę, którą może mi polecić? Piszcie w komentarzach, z ogromna przyjemnościa poznam Wasze opinie.

Dzięki i do następnego :*

18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Jakbyś się na jakąś skusiła przede mną to daj znać czy warto :)

      Usuń
  2. Mam tylko książkę Kasi Tusk i sama nie wiem co o niej myśleć . Kupiłam przez połowę szybko przebrnęłam hmm może to niewłaściwe słowo nawet miło mi się czytało potem odłożyłam na kilka tygodni i druga połowa mnie już męczyła . Książka ładnie wydana , piękne zdjęcia i super wygląda na półce jednak treść taka już znana i ja chyba jednak nie zastosuje większości rad Pani Kasi bo lubię czasem poszaleć z stylizacjami .
    Teraz chyba skuszę się na Love Style Live i zainteresowała mnie również pozycja 6 bo po raz pierwszy słyszę o tej książce .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli kupisz i przeczytasz to daj znać bo naprawdę się waham co do niej :)

      Usuń
  3. Elementarz Stylu i Love Style Life mam. Jeszcze co prawda nie czytałam, ale te książki są bardzo fotogeniczne :D Już rozumiem czemu tyle blogerek i instagramowiczek wykorzystuje je w swoich kompozycjach na zdjęciach :) Bardzo chętnie nabyłabym również Slow fashion i książkę o urodzie Koreanek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, fotogeniczne muszą być bardzo bo też wiele razy widziałam je wkomponowane w zdjęcia :)

      Usuń
  4. mam chęć sobie zkaupić ejdną z tych ksiazek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że Love Style Life może cię w takim razie rozczarować ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Numer 1 właśnie trafił w moje ręce :) Niedługo biorę się za czytanie. 5 też chciałabym mieć, ale na razie muszę przedrzeć się przez zapas książek, które jeszcze mam to przeczytania:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam jeszcze całą stertę książek do przeczytania ale zawsze warto rozejrzeć się za kolejnymi :)

      Usuń
  7. Pozycja 2 jest świetna, można się czegoś dowiedzieć i daje kopa do działania, przynajmniej mnie zmobilizowała ;D A Sekrety urody Koreanek właśnie czytam, jak na razie też mi się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kop by mi się przydał, bo szafa zdecydowanie wymaga porządków :)

      Usuń
  8. Wszystkie z chęcią bym przeczytała

    OdpowiedzUsuń
  9. Od jakiegoś czasu uwielbiam czytać poradniki. Najczęściej stawiam na te o tematyce Paryżanek, Francji i paryskiego szyku, choć przyznam, że przygarnęłabym wszystkie z Twojej lisy. Cieszy mnie, że takich książek jest teraz coraz więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest zdecydowanie co raz więcej i dobrze, bo konkurencja sprawi, że będą też co raz lepsze i ciekawsze :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz. Chętnie przyjmę każdą Twoją opinię lub krytykę. Pamiętaj jednak, by nikogo nie obrażać ;)


Zostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publiczne udostępnienie zawartych w nim treści oraz akceptujesz Politykę Prywatności!




SZABLON BY: PANNA VEJJS.